BİM
Ciroda bir
sapma olmadı. Bim 2Ç12’de Türkiye’de 147 mağaza ve Fas’ta 10 mağaza açtı. Satış
gelirlerindeki büyüme yıllık bazda %22 ile beklenti doğrultusunda oluştu. Brüt
kâr marjı sürpriz yaratmadı ve tahminimizle uyumlu olacak şekilde %15,7 olarak
gerçekleşti. Ancak, FAVÖK marjı şirketin satış ve pazarlama giderlerinin
beklentilerin üzerinde artmasından kaynaklı olarak hayal kırıklığı yarattı.
Satış ve pazarlama giderleri toplam satış gelirlerinin 1Ç12’de %9,7’si iken
2Ç12’de %10,8’i oldu. Bunun büyük ölçüde bu çeyrekte BimCell’in lansmanı ile
ilişkili olabileceğini düşünüyoruz. Bununla birlikte bunun tek seferlik bir
kalem olduğunu ve yılın geri kalanında yinelenmeyeceğini düşünüyoruz. Beklentilerden
daha zayıf olan FAVÖK marjı kendisini kârda da gösterdi ve şirketin net kârı
tahminlerin %11 altında kaldı. Bim’in 197 milyon TL’lik temettü dağıtması
nedeniyle net nakit pozisyonu 342 milyon TL’den 173 milyon TL’ye geriledi.
Şirket 15 günlük negatif nakit döngüsü ile çalışmaya devam ediyor. 2Ç12’de
beklentilerden daha zayıf olan marjlara rağmen, sonuçları endişe verici
bulmuyoruz. Marjların 2012 yılının ikinci yarısında toparlanacağına ve şirketin
%5,0-%5,5 olan öngörüsüne ulaşabileceğine inanıyoruz. 2012 yılının ilk
yarısında FAVÖK marjı %4,9 olarak gerçekleşti.