BİM

Ciroda bir sapma olmadı. Bim 2Ç12’de Türkiye’de 147 mağaza ve Fas’ta 10 mağaza açtı. Satış gelirlerindeki büyüme yıllık bazda %22 ile beklenti doğrultusunda oluştu. Brüt kâr marjı sürpriz yaratmadı ve tahminimizle uyumlu olacak şekilde %15,7 olarak gerçekleşti. Ancak, FAVÖK marjı şirketin satış ve pazarlama giderlerinin beklentilerin üzerinde artmasından kaynaklı olarak hayal kırıklığı yarattı. Satış ve pazarlama giderleri toplam satış gelirlerinin 1Ç12’de %9,7’si iken 2Ç12’de %10,8’i oldu. Bunun büyük ölçüde bu çeyrekte BimCell’in lansmanı ile ilişkili olabileceğini düşünüyoruz. Bununla birlikte bunun tek seferlik bir kalem olduğunu ve yılın geri kalanında yinelenmeyeceğini düşünüyoruz. Beklentilerden daha zayıf olan FAVÖK marjı kendisini kârda da gösterdi ve şirketin net kârı tahminlerin %11 altında kaldı. Bim’in 197 milyon TL’lik temettü dağıtması nedeniyle net nakit pozisyonu 342 milyon TL’den 173 milyon TL’ye geriledi. Şirket 15 günlük negatif nakit döngüsü ile çalışmaya devam ediyor. 2Ç12’de beklentilerden daha zayıf olan marjlara rağmen, sonuçları endişe verici bulmuyoruz. Marjların 2012 yılının ikinci yarısında toparlanacağına ve şirketin %5,0-%5,5 olan öngörüsüne ulaşabileceğine inanıyoruz. 2012 yılının ilk yarısında FAVÖK marjı %4,9 olarak gerçekleşti.

Etiketler