Coca-Cola


Coca Cola İçecek’in net kârı yıllık bazda %102 artışla 98 milyon TL olan piyasa beklentisinin ve 80 milyon TL olan tahminimizin üzerinde 136 milyon TL oldu. Beklentilerden daha yüksek olan net kâr FAVÖK marjının beklentilerden daha güçlü olmasından kaynaklandı; bunun nedeni olarak da ortalama fiyatların güçlü olması, ürün çeşitliliği içinde yüksek getiriye sahip olan ürünlerin payının yüksek olması ve emtia fiyatlarının düşmesi gösterilebilir. Satış gelirleri yıllık bazda %17 artışla 1,17 milyar TL olan piyasa beklentisinin ve tahminimizin bir miktar üzerinde 1,23 milyar TL oldu. FAVÖK yıllık bazda %50 artışla 194 milyon TL olan piyasa beklentisinin ve 182 milyon TL olan tahminimizin üzerinde 241 milyon TL oldu.
Coca Cola İçecek’in hacim verisi daha önce açıklanmıştı. Bu veriye göre şirketin satış hacmi 2Ç12’de yıllık bazda %4,5 büyüme ile 160,3 milyon ünite kasaya ulaştı. Verimli fiyatlama ve ambalajlama çeşitliliği içinde yüksek getiriye sahip olan ambalajların payının yüksek olması ile ünite kasa başına ortalama fiyat yıllık bazda %8,6 artışla 2Ç12’de 5,10 TL oldu ve bu da satış gelirlerinin yıllık bazda %13,5 artışla 817,5 milyon TL olmasını sağladı. Türkiye faaliyetlerinin brüt kar marjı %40,6’dan %44,3 ‘e yükseldi. Bu da şu nedenlerden gerçekleşti: 1) Yüksek ortalama fiyatlar ve 2) Düşük resin, kutu ve tatlandırıcı fiyatları. Yeni ürünlere ilişkin olarak yapılan pazarlama gideri ve yüksek dağıtım giderleri nedeniyle faaliyet giderleri satış gelirlerinin yüzdesi olarak artış göstermiş olsa da, brüt kar marjındaki iyileşme FAVÖK marjına da olumlu yansıdı ve FAVÖK marjı 2Ç12’de yıllık bazda 2,5 puanlık artışla %30,1 oldu.
Daha önceden açıklandığı gibi, Coca Cola İçecek’in uluslararası faaliyetlerin satış hacmi yıllık bazda %26,5 artışla 83,6 milyon ünite kasa oldu. Hacimdeki güçlü büyümenin yanı sıra ortalama satış fiyatları yıllık bazda %5 artışla 2,75 dolar/ünite kasa oldu ve bu da satış gelirlerindeki büyümenin %32,8 olmasını sağladı. Uluslararası faaliyetlerin FAVÖK marjı 2Ç12’de 5,8 puanlık artışla %21,7 oldu. Bu fiyatlamanın, resin ve şeker fiyatlarının şirket lehine olması ile sağlandı. Uluslararası faaliyetler 2012 yılının ilk yarısında satış gelirlerinin %32’sini ve FAVÖK’ün %35’ini oluşturdu; bu oranlar bir yıl önce sırasıyla %24 ve %17 olarak gerçekleşmişti.
Sonuç olarak, Coca Cola İçecek’in 2Ç12’in finansal sonuçlarını güçlü olarak değerlendiriyoruz. Hacimdeki büyümenin %11 (şirket öngörüsü: düşük iki haneli) ve satış gelirlerindeki büyümenin %19 (şirket öngörüsü: hacimden daha yüksek) olmasını bekliyoruz. 2012 yılında FAVÖK marjının %15,0 olmasını öngörüyoruz (şirket öngörüsü: %14,2 olan 2011 rakamının üzerinde). Hisse için Endekse Yakın Getiri olan beklentimizi koruyoruz. Tahminlerimize göre hisse 13,7 FD/FAVÖK ile uluslararası şirketlere göre %30 primle işlem görüyor. Tahminlerimizde bazı ufak değişikler yapıyoruz ve hedef fiyatımızı %6 yükselterek %10 yükseliş potansiyeli taşıyacak şekilde 31,00 TL olarak belirliyoruz.

Etiketler