BOYNER
Boyner 3,70
in üstünde yükseliş potansiyelinin devamlılığı görünmektedir. Kısa vade de
hedef 4,20 olarak görülebilir. 3,70 in altında kapanışların artması durumunda
pozisyonların kapatılması gerekiyor.
Boyner’in
satış gelirleri şirketin izlediği yoğun mağaza açılış programı sayesinde
2Ç12’de bir önceki yıla göre %18 artışla 190 milyon TL oldu. Boyner, 2Ç11’in
sonunda 60 mağaza (hepsi Boyner formatında) ve 119.034 metrekare satış alanı
ile faaliyet gösterirken, 2012 yılının ilk yarısı itibarıyla 72 mağaza ve (65
Boyner, 7 Çarşı mağazası) 136.824 metrekare satış alanına ulaştı. Çarşı
mağazalarının azaltıcı etkisine rağmen, Boyner’in metrekare başına ortalama
satışları yıllık bazda %3 artışla 5,580 TL olarak gerçekleşti (2Ç11’de ise %2,1
büyüme).
Şirketin
FAVÖK’ü (marka lisans gelirlerinin eklenmiş hali ile) yıllık bazda %5 artışla
17,3 milyon TL’ye yükselirken, FAVÖK marjı ise %9,1 olarak gerçekleşti.
Boyner’in brüt kârlılığı 2Ç12’de %39,5’te yatay kalırken, FAVÖK marjı ise yeni
mağaza açılışlarındaki güçlü momentumun etkisi ile artan faaliyet giderinden
etkilendi (faaliyet gideri/satışlar yıllık bazda yaklaşık 1 yüzde puanlık
artışla %34 oldu). Marka lisans gelirlerindeki güçlü büyüme devam etse de geçen
çeyreğe göre yavaşlamaya işaret etti (yıllık bazda %23 artış; 1Ç12: %42
yükseliş).
Boyner’in
net kârı bir önceki yıla göre %21 artışla 9,3 milyon TL oldu ve 7 milyon TL
olan tahminimizin üzerinde gerçekleşti. Şirket, satıcı firma katılım payları
olarak geçen çeyreklerden oldukça yüksek 5 milyon TL’lik gelir kaydetse de bu
şu kalemlerle kısmen dengelendi: 1) Sabit varlık satışından 1,1 milyon TL’lik
zarar kaydedildi ve 2) Alımlar için verilen avanslarda artış olması nedeniyle
şirketin 1Ç12’de 60 milyon TL olan net borç pozisyonu 80 milyon TL’ye yükseldi
ve bu nedenle faiz giderleri de yüksek seyretti (2Ç12: 1,4 milyon TL).
Sonuçların
tahminlerle uyumlu olması nedeniyle piyasa üzerindeki etkisinin nötr olması
beklenebilir. İlerleyen dönemlerde Tan Ailesi’nin YKM alımına ilişkin olarak
açtığı davaya ilişkin haber akışının hisse performansı üzerinde operasyonel
performanstan daha çok belirleyici olacağına inanıyoruz.
2012 ve 2013
yılları için ciro ve FAVÖK tahminimizi neredeyse değiştirmeden korurken, net
kâr tahminimizi sadece %1 artırarak 26,1 milyon TL olarak belirliyoruz. Yeni
makro tahminlerimizi ve daha düşük olan risksiz getiri oranı tahminimizi de
modelimize dahil ediyoruz (9,5’ten 8,5’e). Böylelikle hedef fiyatımızı %14
yükseliş potansiyeli taşıyacak şekilde %7 artırarak 4,35 TL olarak
belirliyoruz. Hisse için Endekse Yakın Getiri beklentimizi koruyoruz. 2012
tahminlerimize göre, hisse 7,1 FD/FAVÖK ve 13,4 F/K ile uluslar arası benzer
şirketlere göre başa baş işlem görüyor.