BOYNER

Boyner 3,70 in üstünde yükseliş potansiyelinin devamlılığı görünmektedir. Kısa vade de hedef 4,20 olarak görülebilir. 3,70 in altında kapanışların artması durumunda pozisyonların kapatılması gerekiyor.
Boyner’in satış gelirleri şirketin izlediği yoğun mağaza açılış programı sayesinde 2Ç12’de bir önceki yıla göre %18 artışla 190 milyon TL oldu. Boyner, 2Ç11’in sonunda 60 mağaza (hepsi Boyner formatında) ve 119.034 metrekare satış alanı ile faaliyet gösterirken, 2012 yılının ilk yarısı itibarıyla 72 mağaza ve (65 Boyner, 7 Çarşı mağazası) 136.824 metrekare satış alanına ulaştı. Çarşı mağazalarının azaltıcı etkisine rağmen, Boyner’in metrekare başına ortalama satışları yıllık bazda %3 artışla 5,580 TL olarak gerçekleşti (2Ç11’de ise %2,1 büyüme).
Şirketin FAVÖK’ü (marka lisans gelirlerinin eklenmiş hali ile) yıllık bazda %5 artışla 17,3 milyon TL’ye yükselirken, FAVÖK marjı ise %9,1 olarak gerçekleşti. Boyner’in brüt kârlılığı 2Ç12’de %39,5’te yatay kalırken, FAVÖK marjı ise yeni mağaza açılışlarındaki güçlü momentumun etkisi ile artan faaliyet giderinden etkilendi (faaliyet gideri/satışlar yıllık bazda yaklaşık 1 yüzde puanlık artışla %34 oldu). Marka lisans gelirlerindeki güçlü büyüme devam etse de geçen çeyreğe göre yavaşlamaya işaret etti (yıllık bazda %23 artış; 1Ç12: %42 yükseliş).

Boyner’in net kârı bir önceki yıla göre %21 artışla 9,3 milyon TL oldu ve 7 milyon TL olan tahminimizin üzerinde gerçekleşti. Şirket, satıcı firma katılım payları olarak geçen çeyreklerden oldukça yüksek 5 milyon TL’lik gelir kaydetse de bu şu kalemlerle kısmen dengelendi: 1) Sabit varlık satışından 1,1 milyon TL’lik zarar kaydedildi ve 2) Alımlar için verilen avanslarda artış olması nedeniyle şirketin 1Ç12’de 60 milyon TL olan net borç pozisyonu 80 milyon TL’ye yükseldi ve bu nedenle faiz giderleri de yüksek seyretti (2Ç12: 1,4 milyon TL).
Sonuçların tahminlerle uyumlu olması nedeniyle piyasa üzerindeki etkisinin nötr olması beklenebilir. İlerleyen dönemlerde Tan Ailesi’nin YKM alımına ilişkin olarak açtığı davaya ilişkin haber akışının hisse performansı üzerinde operasyonel performanstan daha çok belirleyici olacağına inanıyoruz.

2012 ve 2013 yılları için ciro ve FAVÖK tahminimizi neredeyse değiştirmeden korurken, net kâr tahminimizi sadece %1 artırarak 26,1 milyon TL olarak belirliyoruz. Yeni makro tahminlerimizi ve daha düşük olan risksiz getiri oranı tahminimizi de modelimize dahil ediyoruz (9,5’ten 8,5’e). Böylelikle hedef fiyatımızı %14 yükseliş potansiyeli taşıyacak şekilde %7 artırarak 4,35 TL olarak belirliyoruz. Hisse için Endekse Yakın Getiri beklentimizi koruyoruz. 2012 tahminlerimize göre, hisse 7,1 FD/FAVÖK ve 13,4 F/K ile uluslar arası benzer şirketlere göre başa baş işlem görüyor.

Etiketler